Podcast & Music

Reach your audience as they listen to their favorite content

  • Podcast drives search
  • Higher reception than FM radio
  • Banner directly in the music player
En ung kvinna som sitter på bussen, tittar ut genom fönstret och lyssnar på music eller podcast via sina over-ear hörlurar.
Bilden föreställer ett par over-ear hörlurar på en vit bakgrund.

What is Podcast & Music?

Podcast and Music belong to the same category: digital audio. By definition, digital audio is any audio that can be listened to via an internet connection. This means that the audio experience today is increasingly portable.

Kom igång med din nästa Podcast- & Music-kampanj idag

TV4 Logo
Spotify logo
Schibsted logo
Pluto logo
Life of Svea logo
Ocean Outdoor Sweden Logo
Leeads logo
Egmont logo
Discovery+ logo
Clear Channel logo
Bonnier logo
Bauer Media Group Logo
Contact us

Din nästa Podcast & Music-kampanj i 4 steg

En linje med kurvor som har en transparent bakgrund för illustrationen: "Din kampanj i fyra steg" som visas på dwise.se.
1

Brief

You describe what you need help with.

2

Campaign plan

A tailor-made campaign plan is presented.

3

Campaign launch

We optimize your campaign daily for best results.

4

Result

Increase the impact of your marketing through a smooth process and fewer working hours.

1

Brief

You describe what you need help with.

2

Campaign plan

A tailor-made campaign plan is presented.

3

Campaign launch

We optimize your campaign daily for best results.

4

Result

Increase the impact of your marketing through a smooth process and fewer working hours.

Vad säger våra kunder om oss?

Smile Tandvård - Logotyp på en vit bakgrund.
Citationstecken i marinblå färg med transparent bakgrund.
”Dwise har utmanat oss i vår programmatiska strategi och fått oss att testa nya ”vägar”, både genom AI och display. Dwise är alltid ute efter att ligga steget före när det gäller marknadsföring och det uppskattar jag. Ett extra plus för den alltid snabba återkopplingen vid frågor och ett tillgängligt team.”
- Maria Bergerbrant, Marketing Manager
Smile Tandvård
Live It - Logotyp på en vit bakgrund.
Citationstecken i marinblå färg med transparent bakgrund.
”Som samarbetspartner och annonsör är det väldigt tacksamt, effektivt och utvecklande att arbeta med Dwise. Med deras spetskompetens och unika erbjudande på marknaden blev de ett självklart val för oss. Vi har speciellt uppskattat deras flexibla och breda variation i paketeringen av kanalval. Sen är de också ett riktigt roligt gäng att arbeta med!"
- Emelie Sundin, Marknadsavdelningen
Live It
Torvalla Bil - Logotyp på en vit bakgrund.
Citationstecken i marinblå färg med transparent bakgrund.
"Dwise har imponerat med sin förmåga att förstå våra behov och mål. Deras skräddarsydda strategier har ökat vår synlighet och nått vår målgrupp effektivt med deras djupa kunskap om programmatisk annonsering. Vad som verkligen skiljer Dwise från andra byråer är deras engagemang och tillgänglighet. De är lyhörda för feedback och anpassar strategier för att maximera resultat. Dwise har varit en ovärderlig partner inom digital marknadsföring, och jag rekommenderar dem varmt. Tack för ert fantastiska arbete, Dwise! Ser fram emot vårt fortsatta framgångsrika samarbete."
- Adam Emfeldt, Marknadschef
Torvalla Bil

Which publishers are reached through Podcast & Music?

With an audio spot of between 10-30 seconds, the advertiser can communicate to the listener as they listen to their favorite content. 

Publishers such as Acast, Spotify and Bauer Media have opened up for programmatic advertising in Podcast and Music. When listeners determine their own content, receptivity to the advertising message increases. This leads to digital radio advertising demonstrating greater impact compared to advertising on traditional FM radio. 

Digital audio is also a way to reach your desired target group more effectively, which makes it an obvious choice for a good media mix.

Vanliga frågor och svar om Podcast & Music

How much budget is required for Podcast & Music?

Explore the possibilities for your next campaign

Tailor-made campaign plan in 48h
20 years of experience in media planning
All publishers in one place

contact us

Vår process för framgångsrika Podcast & Music-kampanjer

Brief

The first step in a collaboration is always to receive a detailed brief from you. By understanding your needs and goals, we can create a Podcast& Music campaign tailored to meet your expectations.

Campaign plan

Based on the brief, we develop a campaign plan that includes: 

  • Selection of audio channels
  • Format
  • Audience management
  • Timing of advertising

Media buying

Once we have developed a campaign plan and received your approval, we book and buy the media space for the campaign. This means that your advertising material will be published in the selected media channels.

Reporting

Reporting is a natural part of our mission. By analyzing and evaluating data both in real time and after the end of the campaign, we can help you optimize future advertising and achieve even better results.

Feel free to contact us!
Tailor-made campaign plan in 48h
20 years of experience in media planning
All publishers in one place
Thank you, we will contact you shortly
Oops! Something went wrong

Get your campaign in more media

You can take advantage of the techniques and opportunities that each media channel has to offer through targeted campaign solutions. Programmatic opportunities are the main tool to achieve this.